Reklama

Koncert zespołu muzyki dawnej Cohaere Ensamble

Opublikowano: śr, 19 sie 2020 10:12
Autor: | Zdjęcie: Fot. Gmina Bystrzyca Kł.

Koncert zespołu muzyki dawnej  Cohaere Ensamble - Zdjęcie główne

foto Fot. Gmina Bystrzyca Kł.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Kultura

W piątek, 23 sierpnia o godz. 18.45 w parafii św. Marii Magdaleny w Gorzanowie odbędzie się koncert zespołu muzyki dawnej Cohaere Ensamble. Cohaere Ensamble to zespół, który powstał w 2019 roku w Katowicach z inicjatywy trzech studentek Katedry Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych: Marty Korbel, Natalii Olczak oraz Moniki Hartmann. Członkinie zespołu posiadają świeże podejście do historycznego wykonawstwa z zachowaniem zasad, które spisano przed wiekami. Celem zespołu jest historycznie wiarygodne odtworzenie muzyki epoki renesansu i baroku. Aby podkreślić wierność historyczną, grają na instrumentach z tamtej epoki, bądź ich współczesnych kopiach. Skład zespołu Cohaere Ensamble: Marta Korbel jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec Adama Musialskiego. Obecnie studiuje pod okiem Martyny i Adama Pastuszków w klasie skrzypiec historycznych. Na co dzień związana jest z Capellą Regia Polona, zespołu muzyki dawnej z siedzibą w Warszawie. Współpracuje z Orkiestrą Historyczną, Capellą Cracoviensis oraz Wrocławską Orkiestrą Barokową. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich w kraju, jak i za granicą, czerpiąc wiedzę od takich osób, jak Stephanie Pfister, Martin Gester, Vittorio Ghielmi czy Veronika Skuplik. Fascynuje ją muzyka francuska okresu baroku. Świetnie odnajduje się w grze solo, jak i kameralnej. Natalia Olczak - od 2018 roku studentka klawesynu w klasie Marka Toporowskiego w Katowicach i kompozycji w klasie Adama Porębskiego we Wrocławiu. Od początku studiów nastawiona na nieustanny rozwój, doskonalenie umiejętności, poszerzanie wiedzy i horyzontów. Laureatka licznych solowych konkursów klawesynowych swoje miejsce odnalazła w świecie muzyki kameralnej. Realizacji i roli continuo w zespołach i orkiestrach uczy się od Anny Firlus oraz Marcina Świątkiewicza (członków Orkiestry Historycznej). Swoje umiejętności doskonaliła pod okiem Martyny Pastuszki, Adama Pastuszki, Martina Gestera, Goski Isphording, Nicholasa Parle, Urszuli Bartkiewicz, Ewy Mrowcy i wielu innych. Monika Hartmann ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie wiolonczeli Piotra Janosika oraz Adama Krzeszowca. W 2018 roku rozpoczęła studia w klasie wiolonczeli barokowej, początkowo u Bartosza Kokoszy, później u Tomasza Pokrzywińskiego. Od wczesnych lat silnie nastawiona na grę w zespołach kameralnych, którą rozwijała u najlepszych kameralistów: Apollon Musagete Quartet, Kwartet Śląski, Roland Baldini czy Marek Moś. Przez zamiłowanie do kameralistyki odtwarzanie muzyki dawnej przynosi jej ogromną satysfakcję. Do tej pory miała okazję współpracować z takimi osobami, jak Jörg Zwicker, Ludovico Takeshi Minasi, Alberto Rasi, Martyna Pastuszka, Marek Toporowski, Anna Firlus.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.